Tukilinja-lehti tukee vammaisia

Tukilinja-lehti on perustettu vuonna 1996.
Sen tarkoituksena on tarjota vammaisille
entistä paremmat mahdollisuudet
päästä koulutukseen ja saada töitä.

Tavoitteen toteutumiseksi lehti jakaa
vammaisille henkilöille ja
vammaisten ryhmille
apurahoja ja apuvälineitä.

Tukilinja tukee kaikkia vammaisia tasapuolisesti.
Vuodesta 1996 vuoteen 2014 on apurahoja
annettu jo yli 7,2 miljoonaa euroa.

 

Mistä rahat apurahoihin saadaan?
Rahat apurahoihin tukiyhdistys hankkii itse.
Yhdistys julkaisee vammaisten asioita
käsittelevää Tukilinja-lehteä.
Lehden tuotto jaetaan kokonaan
apurahoina vammaisille.

Tukilinja-lehteä myydään
kaikille kiinnostuneille puhelimen avulla.
Yhdistyksen oma myyjä soittaa
ihmisille ja tarjoaa lehteä.
Tilausmaksuista saatu tuotto
jaetaan sitten avustuksina vammaisille.
Tukiyhdistys ei harjoita muuta toimintaa,
vaan keskittyy Tukilinja-lehden
kustantamiseen ja apurahatoimintaan.

Tukilinja-lehti

Tukilinja on vammaisalan erityisaikakauslehti,
joka ilmestyy kuusi kertaa vuodessa.
Tukilinja -lehti seuraa vammaisalan tapahtumia
ja kertoo vammaisten asioista
heidän omasta näkökulmastaan.
Lehti seuraa vammaisuuteen liittyviä uutisia
niin kotimaassa kuin maailmallakin
ja haastattelee mielenkiintoisia
henkilöitä ja vaikuttajia.
Lehdessä kerrotaan myös niistä
henkilöstä ja hankkeista, joita
lehti on tukenut.

Tukilinja-lehdestä saa selville
viimeisimmät apurahan saajat.
Siinä kerrotaan myös,
mihin tarkoitukseen apuraha on mennyt.

Voit lukea Tukilinja-lehden klikkaamalla
hiirellä tämän sivuston etusivulla
linkkiä “Jatka lehteen”.
Siitä avautuvalta sivulta
voit klikata linkkiä “Lehtiarkisto”.
Lehtiarkistossa näet lehtien kansikuvat.
Niitä klikkaamalla pääset luettavaan lehteen.
Muut kuin uusimman lehden
voit lukea ilmaiseksi!

Kirjoita Tukilinjaan!

Lehdessä on Lukijafoorumipalsta.
Sitä lukemalla voit tutustua myös
muihin lukijoihin ja apurahan saajiin.
Lukijapalstalle voit sinäkin kirjoittaa.

Voit lähettää kirjoituksesi ja kuvasi
sähköpostilla.
Osoite on:
toimitus@tukilinja.fi.

Postiosoite on:
Tukilinja-lehti
Toimitus
Pasilanraitio 5
00240 Helsinki

 

Tilaa Tukilinja!

Voit myös tilata itsellesi
Tukilinja-lehden.
Lehdestä ilmestyy 6 numeroa vuodessa.

Tukilinjasta saat runsaasti tietoa
vammaisten asioista!

Voit tilata lehden näiltä nettisivuilta
sivulta “Tukilinja-lehti”
löytyvällä tilauslomakkeella.

Tukilinjaa tilaamalla tuet yhdistyksen
tukitoimintaa. Mutta voidaksesi
hakea apurahaa sinun ei tarvitse
tilata Tukilinja-lehteä.

Mihin voin hakea apurahaa?

Apurahoilla halutaan auttaa ihmisiä
elämään aktiivista elämää.
Apurahaa voit hakea esimerkiksi
opiskelun, työn tekemisen,
opintomatkan tai harrastamisen
aiheuttamiin kuluihin.

Tavallisen elämisen peruskuluihin, kuten
asumiseen, ruokailuun, vaatteisiin tai lomailuun
ei tukea myönnetä.

Kuka voi hakea apurahaa?

Etusijalla apurahan saajina ovat
työikäiset aikuiset sekä
koulua käyvät lapset ja opiskelevat nuoret,
jotka haluavat aikuisina työelämään.

Taloudellinen tuki kohdistuu kuitenkin
ensisijaisesti niihin henkilöihin,
jotka ovat taloudellisesti heikossa asemassa.

Tukilinja jakaa apurahoja myös
vammaisten tasa-arvoa ja aktiivista elämää
edistävään toimintaan.

Kuinka paljon apurahaa voi saada?

Joka kuukausi jaetaan apurahoina
tai apuvälineinä
noin 43 800 euroa
vammaisille ihmisille ja
heitä suoraan tukeville yhdistyksille.
Yhden apurahan arvo vaihtelee
hakijan tarpeesta riippuen
muutamasta sadasta eurosta 3999 euroon.

Suurin jaettava apuraha on 3999 euroa.
Summa on rajattu tämän suuruiseksi,
koska sen ylittävästä summasta tuen saaja
joutuisi maksamaan lahjaveron.

Miten hakemus tehdään?

Tämän sivun oikeassa ylälaidassa
on linkki “Hae apurahaa”.
Kun klikkaat sitä, aukeaa “Apurahat”-sivu.
Sieltä saat lisätietoa tuen hakemisesta.
Klikkaamalla kohtaa “Hakuohjeet”
saat tietoa siitä, miten hakemus tehdään.

Hakemuksen voi tehdä
puolestasi myös esimerkiksi
omaisesi tai muu tukihenkilö.

Apurahat-sivulta löytyy myös
sähköinen hakulomake,
jonka voit täyttää ja lähettää heti.
Muista täyttää siihen omat ja
mahdollisen tukihenkilön yhteystiedot.

Jos hakeminen tuntuu vaikealta,
pyydä rohkeasti apua!
Apurahoja hoitavan tukikoordinaattorin
puhelinnumero on tämän tekstin lopussa.

Tieto päätöksestä tulee kotiin kirjallisena ja
myönnetyt avustukset julkaistaan
Tukilinja-lehdessä.
Jollet halua nimeäsi
mainittavan lehdessä,
voit pyytää lehteä käyttämään
pelkkiä nimikirjaimia.
Hakemuksia ei palauteta.

Tukilinjan tilaaminen ei ole
edellytys apurahan saamiseen
eikä sen tilaaminen edistä
apurahan saantia.
Lehteä tilaamalla tuetaan
yhdistyksen toimintaa.

Lisätietoja hakemisesta saa
hakemuksia käsittelevältä henkilöltä:
Tukitoiminnan koordinaattori
Pasilanraitio 5
00240 Helsinki
P. 09-4155 1508

apurahat@tukilinja.fi